Week programma - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Marieke en Karin - WaarBenJij.nu Week programma - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Marieke en Karin - WaarBenJij.nu

Week programma

Door: Karin en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Karin

10 Februari 2010 | Roemenië, Codlea

Lieve mensen,

hartelijk bedankt voor jullie lieve reacties! Het is heerlijk om de reacties te lezen en te merken dat er zoveel aan ons gedacht wordt! Ga vooral zo door ;)!

Hier gaat het nog steeds heel goed! Zondag zijn we samen met Marian naar een evangelische gemeente in Brasov geweest. Er werden bekende (Hillsong) liederen gezongen in het Roemeens, we wisten hierdoor wat er gezongen werd. Ze hebben een onwijs goede band dus hier gaan we vaker heen! De preek werd vertaalt door een meisje uit de gemeente. Het ging over Titus 2:1-10.Erg interessant voor iedereen ;). Na de kerkdienst hebben we met z'n drieeen pizza gegeten bij ons en daarna lekker gerelaxt, want ja, de zondag blijft natuurlijk een rustdag.

We zijn deze week een hele week aan het meedraaien bij Stichting Rafael. De dag begint 's ochtend om 9:00 tot ongeveer 16:00. Van 9:00 tot 10:00 krijgt een autistische jongen 1-1 begeleiding, van 10:00-12:00 komen de kinderen en van 12:00 tot 16:00 de volwassenen. We ervaren tijdens het werk een duidelijke taalbarriere die soms heel handig is maar soms ook enige frustraties oplevert. Het is ontzettend leerzaam om te zien hoe ze hier met de clienten omgaan. De begeleiders kunnen goed Engels dus dat maakt communiceren heel makkelijk. We worden beide wel geraakt door de bureaucratie, thuis situaties, de weinige middelen en mogelijkheden die de clienten hebben. Een vraag die door onze hoofden gaat is; wie gaat deze parels op poetsen? Stichting Rafael doet dat en dat is mooi om te zien! Wat een eer is het dat wij daar ons steentje aan mogen bijdragen..

Na het 'werken' gaan we meestal boodschappen doen, eten koken, eten, internetten en dan met zelfgemaakte warme chocolademelk achter de laptop zitten om een aflevering van 7th Heaven te kijken, heerlijk!

Lieve mensen, wij wensen jullie een goede verdere week toe vanuit een besneeuwd Roemenie!

Liefs Marieke en Karin

• 10 Februari 2010 - 15:56

Anne V.:

Leuk om te lezen, meiden, dat jullie zo je ritme te pakken hebben in Roemenië. En de uitdrukking die jullie gebruiken voor de mensen die je mag helpen is ook erg mooi en treffend. Het zijn ook allemaal parels in Gods Hand, zoals het kinderliedje zegt:
    Weet je dat de Vader je kent, weet je dat je van waarde bent,
    weet je dat je een parel bent, een parel in Gods hand.

Goede week verder!
    Groetjes van Anne

• 10 Februari 2010 - 16:06

Corine:

Hoihoi,
    Echt leuk om zo jullie verhalen te volgen! :) Gaaf dat je inderdaad echt je steentje bij kunt dragen en dat je echt wat voor ze kunt doen!
    Marieke: Heb je de liedjes in de kerk hard in het Nederlands meegezongen? (Net als in Albanië? ;)) Wel grappig, dat ze overal dezelfde liedjes hebben, alleen in eigen taal! :)
    Heel veel succes verder deze week! :)

Groetjes vanuit een ook besneeuwd Nederlandje... Corine

• 10 Februari 2010 - 16:11

Marjolein Bos:

Hoi Karin,

Wat leuk om je verhalen te lezen!
    Ik wens je nog heel veel plezier en succes in Roemenië :D

Groetjes,

Zo te lezen hebben jullie serie 4 ook binnenkort nodig van 7th Heaven??? hihi

Liefs Neel

• 10 Februari 2010 - 20:35

Ruud Hofman:

Kijk nou, wat zie ik daar een hele mooie placemat.
    Ik zag hem niet eens gelijk, ik zat meer te kijken wat er allemaal voor landelijke producten op tafel staan. Ziet er allemaal gezellig uit, leesvoer en gezonde mandarijntjes.
    Maar waar is Karin, och ja die neemt de foto. Emotioneel ook een opgave lees ik dames, maar jullie zij wel aan elkaar gewaagd, dus een luisterend oor is er altijd.

Groeten uit een besneeuwd Amersfoort van Ruud en Wout

• 10 Februari 2010 - 20:49

Gea Pater:

Hoi Meiden Goed om te lezen dat jullie daar je draai gevonden hebben, en dat je er veel mag leren en je steentje bijdragen. Ik wens jullie een goede week verder vanuit een wit lunteren. Groetjes Gea + Fam.

• 10 Februari 2010 - 21:11

Wim En Ria:

Hallo lieve meiden,
    We kunnen natuurlijk niet achter blijven om te reageren; pfff een hele opluchting te lezen en te zien dat jullie goed voor jezelf zorgen!
    Fijn dat jullie een fijne dienst hebben gehad zondag j.l. Inspiratie opgedaan Karin voor de sing-inn in Renswoude? O ja, Jossin vertrekt vrijdag met zijn vrienden,hopelijk kunnen jullie elkaar ontmoeten, misschien zelfs voor ze koken? Moet lukken met jouw kookboek als hulpmiddel, Karin!
    Heb het goed daar en we bidden voor jullie.
    liefs van ons allen

• 10 Februari 2010 - 22:00

Maria Anne:

ohhhh dat brood :O Dat ben je echt zat na verloop van tijd, hihi ;) Wij hadden in Oradea toen een winkeltje gevonden waar we ietsiemeer volkoren broodje konden eten wat ook langer vers bleef. Succes met genieten van al het lekkere eten en de goedkope pizza's in Brasov. Ik vind het fijn om te lezen dat jullie het goed hebben en wens jullie veel zegen en wijsheid en liefde toe om daar iets moois te doen tijdens de studie. Wat een kans he?
    liefs Maria Anne

• 11 Februari 2010 - 10:32

Mirjam Both:

Hoi hoi!

Wat leuk om je verhalen te lezen en foto's te kijken. Vooral die echte hollandse prak worteltjes en doperwtjes haha.

Heel veel succes weer! En groetjes terug uit een ook besneeuwd Nederland.

Liefs

• 11 Februari 2010 - 19:36

Herrianne Michelle:

Hoi nichtje en Marieke

leuk dat jullie al zo fijn meedraaien.
    En nog een mazzeltje minder koud of hadden wij dat verkeerd gezien?
    nou hou vol en hopelijk tot spoedig

gr Dick en Mirjan

• 12 Februari 2010 - 17:15

Joanne:

Ladies!

Wat leuk om te lezen dat jullie je ritme helemaal gevonden hebben. Wordt het nog geen sleur?:p Wij vullen onze dagen toch wel anders in volgens mij. Wel lekker hoor om zo je structuur te hebben. Missen jullie thuis al?

Take care meiden!
    Joanne

• 12 Februari 2010 - 20:16

Johan & Heleen:

Ha lieverd!

Hoe is het er allemaal mee?
    Al een beetje geland en bijgekomen van alle nieuwe indrukken?
    Wat fantastisch die frikandel speciaal...
    Dat is wel bijzonder...zo ver van huis...
    Maar gaaf joh die dienst van zondag, fijn als je dan zelf weer heerlijk bemoedigd wordt he?!
    Nou geniet van alle dingen, heel veel liefs van ons en we take care of Bram on Sunday...

XXXXXX

• 13 Februari 2010 - 08:50

Arco En Rian:

Ha Marieke,

erg leuk om jullie verhalen te lezen en zo jullie belevenissen te volgen! Zeker de foto's spreken boekdelen (patat, kroketten, restaurants... wat ging je ook al weer doen in Roemenie? :-)
    We merken al wel dat Bram een beetje van slag raakt... hij stond afgelopen zondag zeer vroeg (!!!) op de stoep... :-)
    Veel succes!

Liefs!

• 13 Februari 2010 - 19:32

Wijnanda:

Hoi Karin!
    Wat leuk zeg, zo'n site...en wat leuk om zo al jullie belevenissen te volgen! Lijkt me erg indrukwekkend allemaal!! Succes voor jullie beiden toegewenst...en geniet van al het moois wat jullie meemaken!
    Groetjes!
    Je nicht Wijnanda..en de mannen!

• 17 Februari 2010 - 14:19

Marion:

he hallo daar!!!
    druk druk druk zeker?
    ik dacht zal eens kijken of er al nieuws is....
    goed bezig meiden!
    knuffel uit hardinxveld(ook sneeuw hoor!!)