Gezocht Gijs of Peter (met flauwe humor) - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Marieke en Karin - WaarBenJij.nu Gezocht Gijs of Peter (met flauwe humor) - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Marieke en Karin - WaarBenJij.nu

Gezocht Gijs of Peter (met flauwe humor)

Door: Karin en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Karin

20 April 2010 | Roemenië, Codlea

Hoi allemaal

Bij deze waarschijnlijk één van de laatste blogs van Karin en Marieke in Roemenie (gemeenschappelijk 'aaaaaaaaaaaaaaah).

Het word weer hoog tijd voor een up date, want jullie zijn natuurlijk razend benieuwd hoe onze presentatie op de uni in Brasov is gegaan:)

We zullen jullie niet langer in spanning houden; het ging super goed!
S'ochtends zaten we vroeg (rond een uur of 8) in het busje op weg naar Brasov. De kriebels begonnen een beetje te komen en tegen de tijd dat we er aan kwamen waren ze duidelijk merkbaar. Voordat we het gebouw binnen traden, even voor de zekerheid gevraagd of dit het juiste was. En ja hoor dit bleek zo te zijn.
We waren super vroeg dus we besloten om eerst maar eens het lokaal op te zoeken waar we moesten presenteren en daarna op zoek te gaan naar een lerares. Met deze lerares hadden we eerder deze week contact gehad, en ze vertelde dat we haar in D29 konden ontmoeten.
Karin was er van overtuigd dat dat in een ander gebouw moest zijn (wij zaten namelijk in gebouw T). Marieke dacht van niet, omdat de lerares in kwestie er niets over verteld had.
We konden echter de kamer niet vinden dus Marieke begon al aan zichzelf te twijfelen, zal Karin dan toch gelijk hebben (wat, moet ze toe geven, best vaak het geval is). Wij klampten een student aan om te vragen waar D29 was, hij wees naar het uiteinde van de gang, daar zou het zijn. We lopen daar heen, maar nee hoor; wat gesloten deuren, maar nergens iets wat ook maar op D29 leek. Wij weer terug, een etage naar beneden gelopen, weer een student gevraagd, weer hetzelfde antwoord (aan het einde van de hal) weer hetzelfde resultaat. Vroegen wij nu iets compleets verkeerds, of vinden studenten in Brasov het gewoon leuk om buitenlanders de verkeerde kant op te wijzen?
Later kwam er iemand die er uitzag als een leraar de trap op, wij klampten hem met onze laatste hoop aan, hij wees ons een kamer waar ze het moesten weten. Uiteindelijk liepen we bijna tegen een vrouw op, maar zij kon ons wel helpen!

Even wachten in een kamer en daar kwam de lerares aan met wie we gesproken hadden. Dit was een erg aardige en enthousiaste vrouw. We gingen het lokaal in orde maken, waarna we even gingen koffie drinken. Op de gang werden we herkend door 2 meiden (jaha we zijn gewoon een beetje beroemd). Ze hadden ons SATURDAY gezien. Wij vroegen ons af wat we SATURDAY hadden gedaan, en kwamen niet verder dan op de bank hangen. Maar ze hadden ons echt SATURDAY gezien, in de kerk bij Edwin (spreek uit Edvien)..... Ow ja! Maar dat was SUNDAY! Nee het was on SATURDAY! Okej ook prima:) Verder was het heel leuk om met ze te praten, ze wilden graag bij onze presentatie zijn, maar ze zaten in het tweede jaar en onze presentatie zou voor het derde jaar zijn, helaas. Ons bakkie koffie riep, dus na onze conversatie moesten we er van door.
Tijdens de koffie kwam er een tweede lerares bij zitten, zij hoorde dat wij een presentatie ging houden en het leek haar zo interessant dat ze met haar klas ook aanwezig wilde zijn! Laat dit nu net de klas van die twee meiden zijn. Dat kwam weer helemaal mooi uit:)

Uiteindelijk hebben we voor zo'n 25 man onze presentatie gehouden, midden in een computer lokaal (waar ze erg trots op waren). Het ging heel goed! We hebben de 100 minuten met gemak vol gepraat, en dat in het engels. Eigenlijk vonden we het allebei ook wel erg leuk om te doen.
Helaas zijn we vergeten foto's te maken ondertussen. We hebben nog wel een foto van het lokaal, maar dan zijn de meeste leerlingen al weg. En om sommigen onder jullie tevreden te houden hebben we ook een hele ris foto's in Brasov gemaakt!

Na onze presentatie hebben we een patatje gegeten bij Buna Hollanda, lekker in het zonnetje. Bij thuis komst besloten we dat we een middagje vrij zouden nemen. Karin was erg verkouden en heeft lekker op de bank liggen slapen.

Zaterdag hebben we eerst uitgeslapen maar daarna erg hard gewerkt om onze documenten af te krijgen. Ja u leest het goed; AF te krijgen; KLAAR; GATA; FINITO!
Dit betekend, dat we het document (na maandag nog enige aanpassingen gemaakt te hebben) klaar hebben, voor zover dat hier in Roemenie lukt.
In Nederland moeten we nog theorie bij voegen, spelling controle doen, een nog mooier verhaal er van maken, maar dat kan dus allemaal straks nog.

Zaterdagavond zijn we met Marian bij de chinees wezen eten, wat erg lekker was maar ook heel gezellig. Helaas hebben we geen foto's gemaakt, het was dit keer echt wel interressant het eten! Oke, oke we hoorden wat geluiden dat die eet foto's van ons toch wel gingen vervelen, dus we hebben het jullie deze keer bespaard!

Zondag naar de dienst geweest, smiddags lekker in het zonnetje gezeten en s'avonds had Marian overheerlijke gevulde paprika gemaakt. Daar hebben we lekker van genoten!

Zoals jullie hebben begrepen is ons document af! Woensdag (morgen dus) hebben we onze eindpresentatie op Rafael en volgende week dinsdag ons eindgesprek. Spannend! Maar ook wel heerlijk om alles nu af te ronden!
We zijn benieuwd wat het team uiteindelijk vind van onze oplossingen!

Het is hier inmiddels kwart voor 1 snachts, veelste laat dus eigenlijk. Als het verhaal wat warrig is, dan snappen jullie nu waardoor dit komt!

Morgenochtend mogen we van onszelf een beetje uitslapen, de presentatie hebben we smiddags pas, al moeten we hem nog wel even oefenen. Maar ja dat presenteren is nu natuurlijk peace of cake;) Stiekum is zo'n eindpresentatie ook wel spannend, want het kan zijn dat er dokters, ouders en bestuursleden bij zitten. Het kan ook heel goed zijn dat we het alleen voor het team van Rafael hoeven to doen. Tsja, dat is Roemenie:)

Voor nu willen we besluiten met een aantal wist u datjes (we waren er nog een aantal vergeten):

wist u dat
- we mooi roze toiletpapier hebben gekocht.
- deze zelfs ook geparfumeerd is?
- wij onszelf afvragen wat hier het nut van is?
- we dachten kippenvleugels gekocht te hebben.
- toen we het pakje openden, bleken het nog halve kippen te zijn.
- we nog nooit zo gegild hebben deze drie maanden?
- Karin heldhaftig de poten heeft gebraden.
- Dit nog best lekker was.
- we ons niet aan de rest gewaagd hebben.
- de ribben namelijk nog te zien waren.
- je heel mooi kan rijmen op de namen gijs en peter?
- het leuk zou zijn als Karin een Gijs of Peter aan de haak zou slaan?
- hij dan wel tegen flauwe humor moet kunnen?
- er al drie weken achter elkaar een doopdienst gehouden zou worden in de kerk?
- dit al drie keer niet door is gegaan omdat het dopje van het bad kwijt is, en het water dus niet blijft zitten?
- we ons afvragen of dit in NL ook wel eens gebeurt?
- we afgelopen maandagmiddag de groep hebben gedraaid, samen met Marian
- dit omdat het team van Rafael uit NL kwam en niet met het vliegtuig kwam maar met de bus.
- zij maandag nog erg gaar waren, en dus een dag vrijaf kregen van 'de baas'
- Tatiana (de baas) zelf wel aanwezig was
- het erg leuk was om weer op de groep te zijn!
- het nu toch echt tijd word om naar bed te gaan?

- wij groeten u -

• 21 April 2010 - 01:14

Joanne:

Anders neem jij Gijs, mag ik dan Peter?

• 21 April 2010 - 05:32

Helma:

Succes met de presentatie.

• 21 April 2010 - 06:58

Maria Anne:

Gefeliciteerd meiden, wat onwijs goed dat het jullie gelukt is.
    Succes met presenteren!!

En geniet van deze laatste week, niet te vergeten natuurlijk.

groetjes Maria Anne

• 21 April 2010 - 07:28

Marion:

ik kan geen leuke rijmpjes bedenken hoor op Gijs en Peter; laat eens horen!!

• 21 April 2010 - 15:40

Hage:

Hé meiden,

'tGaat heel goed zo met jullie denk ik. Het eind komt in zicht.(jammer/gelukkig!?)Nog ff afronden en roeftem naar Holland. We zien uit naar jullie, en zijn dankbaar dat alles goed is gegaan. Beste meiden, met Peter word je niet beter, en met Gijs ben je in een week grijs. Ben benieuwd wie het wordt van de 2.
    Liefs uut Renswou

• 21 April 2010 - 17:36

Ria Van Den Brink:

Hoi Karin en Marieke,

Fijn dat de presentatie goed ging, ik had dit stiekum wel mee willen maken:)Komt het "concept" van de afstudeeropdracht nog ter inzage? Ik ben heel benieuwd hoe het er inhoudelijk uitziet; stel dat dit niet het gewenste resultaat oplevert dan verlengen jullie de stage toch gewoon met 3 maanden? Wij komen graag weer langs:) liefs van je paps en mams

• 21 April 2010 - 20:19

Gea Pater:

Hoi Karin en Marieke,Fijn dat jullie het daar nog steeds zogoed hebben en het Document af? Goed gewerkt hoor. Gaan jullie nu dan nog maar even lekker genieten van al het leuke daar en succes op Rafael ik hoop je snel weer in Overberg te zien. Groetjes Gea + Fam.

• 22 April 2010 - 17:26

Hennep:

je weet het he:

Gijs is niet wijs en Peter is niet veel beter!!!

Tot volgende week!!!

veel liefs

• 22 April 2010 - 19:28

OmaV:

Nou wil ik echt mijn laatste reactie naar jullie samen sturen Marieke en Karin,watmogen we toch trots op jullie werk zijn dat je zoje best gedaan hebt allebei laten we er heel dankbaar voor zijn We hopen dat je er veel in jullie verdere leven van profiteren mag Ik wens jullie een goede reis terug dat je gespaard mag blijven door Hem die jullie alles gegeven heeft.Hartelijke groetjes van Oma.

• 23 April 2010 - 13:26

Anne V.:

Hoi Karin en Marieke!

Wat is het leuk geweest om jullie steeds te volgen. Bedankt voor het schrijven van al die verhalen, dat ik op deze manier ook mocht zien dat de Here God echt zegent als je Hem erom vraagt. Een heel goede reis naar huis gewenst alvast, het afscheid zal misschien best wel lastig zijn, maar thuis is ook fijn. Sterkte met alles en geniet er nog even van!

Groetjes van Anne

Oja: ook succes natuurlijk met de eindpresentatie, niet onbelangrijk natuurlijk... ;-)

• 24 April 2010 - 19:21

Jans:

Wat een verhaal!
    Top dat de presentatie goed is gegaan!

Geniet nog van de laatste paar dagen daar!
    X!

• 26 April 2010 - 11:01

Nelleke:

hoihoi,

het zit er echt bijna op! Tof dat jullie zo'n goede tijd gehad hebben! (en dat jullie daar leuke verhalen over schrijven :D ) Toch gek om te kunnen zeggen: tot vrijdag! Veel plezier nog de laatste dagen!

• 26 April 2010 - 18:45

Wilma Beurskens:

Kies maar voor een Peter, dat is echt veel beter!!!!!

• 26 April 2010 - 20:24

Gea Pater:

Hoi Meiden,Ik wil jullie toch nog even een goede reis terug toe wensen en dat het afscheid niet al te zwaar is voor jullie denk maar thuis is het ook goed en zie je de hele familie weer fijn toch.[of niet]Dat moeten jullie dan maar zeggen als je terug bent.Veel Liefs Gea

• 27 April 2010 - 07:20

Debora:

Heeej meiden

Echt super leuk steeds jullie verhalen te lezen.. Wat een belevenissen! Over 2 dagen komen jullie alweer terug in Nederland. Leuk hoor. Begin iedereen steeds meer te missen, dus leuk om jullie binnenkort weer te zien en alle verhalen te horen!!

Wens jullie nog 2 hele leuke dagen! Geniet ervan, doe de dingen die je echt gedaan moet hebben voor je weggaat, Marieke; heb je je trouwjurk al gekocht :P?, succes met al het afscheid nemen en tot snel!!

Liefs Debora