Aangekomen! - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Marieke en Karin - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van Marieke en Karin - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Karin en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Karin

02 Februari 2010 | Roemenië, Codlea

Lieve mensen,

allereest hartelijk bedankt voor jullie reacties en gebeden! We zijn gisteravond veilig in Roemenie aangekomen!

Op Schiphol hadden we een half uur vertraging waardoor we onze overstap misten. In Munchen aangekomen waren we al ingeboekt voor de volgende vlucht en die vertrok om 15:35, had later nog wel een half uur vertraging maar dat terzijde. Ondertussen hadden we Tatiana, directrice van Stichting Rafael, op de hoogte gesteld van onze latere aankomst, zij zou ons komen ophalen.

Nadat we onze bagage hadden opgehaald zagen we Tatiana staan en reden we richting Codlea. Het had heel erg gesneeuwd en het sneeuwde nog wel wat maar er was goed gestrooid! Naar ons idee hadden we ook een hele ervaren chauffeur die het niet nodig vond om zachter te gaan rijden, en we voelden ons nog veilig bij hem in de auto ook! Om 22:00 uur, lokale tijd kwamen we aan bij ons huis. Even een rondleiding gehad, wat gedronken en daarna snel ons bedje opgezocht.

Helaas is Marieke vannacht ziek geworden en ligt ze nu te slapen op de bank.. Bid voor een spoedig herstel! Vanmiddag gaat Karin even boodschappen doen met Marian en dan zit dag 1 er al weer op!

Hier sneeuwt het we hebben een berg als uitzicht, prachtig! Hoe gaat het met jullie?

Heel veel Roemeense groetjes van Marieke en Karin

ps: even wat verhoorde gebeden van gisteren op een rijtje.
1. Marieke wilde graag haar hele instapkaart meenemen, en dat kreeg ze! 2. We wilden graag eten in het vliegtuig en ook dat gebed werd verhoord! 3. Bagage vonden we ook wel erg prettig als dat er zou zijn en ook dat is helemaal meegekome en natuurlijk de behouden reis!

• 02 Februari 2010 - 11:10

Jantine Leppers:

Hey karin en Marieke,
    Fijn te lezen dat jullie goed aan gekomen zijn en heel veel plezier daar,geniet ervan,we volgen jullie op de site.
    Groetjes van Henk,Jantine,Gaby en Diede

• 02 Februari 2010 - 11:50

Nelleke:

hoihoi! Heel veel beterschap Marieke! Fijn dat jullie heel zijn aangekomen, ik hoop dat jullie niet al te veel kou lijden! Marieke, ik heb post voor je! Van de Belastingdienst en een kaart van Wim van Ieperen (Beste Marieke Heel veel afstudeerplezier, inspiratie wijsheid toegewenst in Roemenië. Geniet ervan en een goede vlucht gewenst!) (sorrie dat ik hem gelezen heb, maar de envelop zat niet dicht :)) Groetjes Nelleke

• 02 Februari 2010 - 13:31

Nelianne V W:

Ha meiden, balen zeg dat je ziek bent Mieks! hopelijk knap je snel weer op!!! Thanx ook voor de smsjes gister... Liefs Nelianne

• 02 Februari 2010 - 13:45

Gea Pater:

Hee Meiden
    Gelukkig dat jullie goed aangekomen zijn,marieke beterschap en hopen dat je snel bent opgeknapt en maar veel vitamines nemen jullie.Groetjes uit Lunteren Gea.

• 02 Februari 2010 - 14:27

Martineke En Susanna:

hé meiden,
    goed om te horen dat jullie zijn aangekomen! We kijken steeds of er al iets op de site staat.
    Marieke, heel veel beterschap, wat vervelend! (Prisca is hier trouwens ook ziek)
    Veel succes met wennen! En geniet van de sneeuw!
    Groetjes uit Paramaribo!

• 02 Februari 2010 - 16:34

Corine:

Hoihoi,
    Fijn dat jullie aangekomen zijn. Marieke heeeeel veel beterschap! (volgens mij is heel Hardinxveld onderhand ziek!)
    Suc6 met alles
    Groetjes Corine

• 02 Februari 2010 - 17:39

Ruud Hofman:

Dames, dat is een lange dag geworden. Maar jullie zijn veilig aangekomen. Het is daar flink koud s'nachts 21 graden onder nul brrrrrrrrr. Hoop op een spoedig herstel voor Marieke. groetjes Ruud en Wout

• 02 Februari 2010 - 19:41

Wilfred En Esther:

zag ik dat nou goed???
    -20...

pff, en ik maar klagen over die sneeuw hier!

Haha! Fijn dat jullie er zijn heb aan je gedacht, hoor!

kus, Esther

• 02 Februari 2010 - 19:57

Jacolien:

hey,
    wat een mooie foto's zeg.

Marieke heel veel beterschap, dat je weer heel snel beter mag worden. dacht inderdaad dat het hier koud was. maar daaar is het nog vele erger.
    veel suc met jullie werk.

• 02 Februari 2010 - 20:10

Anne V.:

Ha meiden,
    Heel veel plezier en sterkte gewenst met jullie werk. Dat het tot zegen mag zijn voor de mensen om jullie heen. En hopelijk kunnen jullie ook lekker werken aan de dingen die je moet doen voor het afstuderen.

Super om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen, het eerste avontuur is al achter de rug. Hopelijk is Marieke snel weer beter.

Mooi ook dat je even de verhoorde gebeden hebt opgesomd, Karin, echt een goeie! :D

Groetjes, Anne

• 02 Februari 2010 - 22:09

Wim En Ria:

Hallo Marieke en Karin,
    De 1e Roemeense nacht zit erop! We zijn blij dat de reis goed is verlopen.Jammer,Marieke, dat je ziek werd, maar we hopen dat jij weer snel mag herstellen!
    Laat je maar verplegen door Karin, misschien besluit ze alsnog de HBOV te gaan doen.
    Enne Karin....spijt dat je je "kruik" niet hebt meegenomen?

groetjes (pa) Wim en (ma) Ria

• 03 Februari 2010 - 01:05

Leo&Mir:

He meiden!

Goed te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn!
    We hopen dat je snel weer opknapt Mariek!
    Geniet van jullie tijd daar!

Liefs vanuit Sao Paulo

• 03 Februari 2010 - 09:42

Cor Snijders:

Lieve Karin en Marieke, wat is God goed, zoveel verhoorde gebeden. En Marieke is zo ook weer beter, want ook dat verwachten we van onze Vader. Wat koud en wat een mooie foto's. Geniet van wat God jullie daar geeft en wees gezegend, ome Cor :).

• 03 Februari 2010 - 12:32

Marion:

hallo meiden!
    het avontuur is begonnen!
    de naam Codlea komt me zo bekend voor, volgens mij heeft er een zendelinge gewerkt die vroeger in Rehoboth zat.weet even haar naam niet, ze had rood haar; haha! ik zie dr nog zo voor me! ik denk uitgezonden via oost europa zending(Krimpen ad Lek?) Jaaah :Olga!
    nou, vraag maar eens rond, misschien hetzelfde? ze werkte ook met tienermeisjes denk ik. achternaam: van Lavieren. of zijn er meer tehuizen daar? grote stad misschien?
    liefs en groeten!

• 03 Februari 2010 - 13:16

Familie Nap:

Hallo Karin,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    We wensen jullie een gezegende tijd toe.

• 03 Februari 2010 - 16:28

Mirjam Vd H:

Heey Marieke,

Mooi om te horen dat je veilig bent aangekomen! Nu maar snel beter worden hor.
    suc6 met je afstuderen en geniet van je tijd daar!

Liefs Mirjam

• 03 Februari 2010 - 17:28

Dick En Mirjan :

he karin en marieke is alles goed daar bij jullie? hier dooit het lekkeren veel groetjes en zo van ons.

• 04 Februari 2010 - 13:29

Corine:

Hey meiden,
    Fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. Jammer Mieks dat je ziek bent, hopelijk knap je snel weer op!!
    Maak er een mooie tijd van!
    Groetjes vanuit Apeldoorn!
    Hans, corine en HEndrik

• 05 Februari 2010 - 14:52

Ome Jan:

Dames van het avontuurlijke leven,

Sterkte met jullie stage. Doe ke best om je opdrachten te volbrengen. Geniet ook van het land. Onder Gods vleugels ga je veilig!

Groetjes, ome Jan vdW